SEAT actie - Bespaar tot €4.210
SEAT korting – bespaar nu €4.210  
Meer informatie
Deel dit nieuwsbericht

ZO WORDT EEN SEAT TOT HET UITERSTE GETEST

SEAT legt elk onderdeel dat het in de modellen monteert standaard op de pijnbank. Zo wordt het openen en sluiten van de portieren liefst 30.000 keer gesimuleerd en drukt een machine 5.000 keer op een knop. Het zijn zomaar enkele voorbeelden van de extreme tests waaraan onderdelen worden onderworpen voordat SEAT ze in haar modellen monteert. De tests vinden vaak al plaats als een model zich nog in het prototype-stadium bevindt. Het doel: de kwaliteit en betrouwbaarheid van elke SEAT garanderen.

Vier keer de wereld rond

SEAT heeft zo’n vijftig engineers in dienst die met prototypes jaarlijks ruim 1,2 miljoen kilometers afleggen. Dat is het equivalent van vier rondjes om de aarde. De auto’s worden tot het uiterste getest in de ijzige condities van Rusland en de verzengende hitte van meer dan vijftig graden in Marokkaanse woestijnen.

Gravel-regen

Om te ondervinden of een auto steenslag kan weerstaan, werpt SEAT bij elk prototype honderdduizenden kleine steentjes tegen de onderzijde, de wielkasten en de bumpers. Het doel is om te kijken hoe een auto zich houdt bij een rit van zo’n 3.000 kilometer over barslechte wegen.

20.000 schuifbewegingen

De stoelen van een SEAT prototype moeten minstens 20.000 schuifbewegingen fluitend kunnen doorstaan. Een machine simuleert de bewegingen van de bestuurder en z’n passagiers bij het in- en uitstappen. Daarnaast controleert SEAT de duurzaamheid van een stoelleuning door deze 20.000 keer neer te klappen.

5.000 keer op een knop drukken

Elke knop, elke meter en elk bedieningselement moet het zwaarste gebruik zonder protest kunnen doorstaan. Zo test SEAT de knoppen van het navigatiesysteem, de radio en de airconditioning door er zo’n 5.000 keer op te drukken. Een speciale afdeling start al drie jaar voor de introductie van een model met de ontwikkeling van de knoppen.

Portieren 30.000 keer per jaar gesloten

Voor een koper is de klank van een portier dat wordt gesloten van groot belang. Daarom test SEAT bij alle modellen of dit na 30.000 keer nog steeds hetzelfde is.

2.500 liter moessonregen

Elke nieuwe SEAT die van de band loopt krijgt voor hij de fabriek verlaat eerst nog een plensbui van 2.500 liter gerecycled water over zich heen. Pas als de auto deze moessonregen doorstaat en honderd procent waterdicht is gebleken, is SEAT tevreden.

2 miljoen testkilometers

Bij intensieve tests checkt SEAT bij elke nieuwe auto of alle systemen werken en of hij geen verborgen rammeltjes heeft. Pas daarna wordt de auto naar de dealer getransporteerd. Jaarlijks leggen de testrijders van SEAT zo’n 2 miljoen kilometer af op het circuit.

Terug naar nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van het laatste Auto Traa nieuws. Wij bieden u een maandelijkse nieuwsbrief met al het actuele nieuws en de laatste acties.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Auto Traa maakt gebruik van cookies.

We maken een onderscheid tussen functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. Auto Traa maakt gebruik van functionele en analytische cookies om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van haar websites en online advertising. De daarmee verzamelde gegevens worden niet gebruikt om activiteiten van individuele gebruikers te volgen. De advertentie en social media cookies van derden verzamelen mogelijk gegevens ook buiten de websites van Auto Traa. Door hiernaast op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan de website van Auto Traa.